ALGEMEEN
- Het team van Martini Opleidingen doet er alles aan om u optimaal van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Vanzelfsprekend kunt u uw klachten of opmerkingen dan aan ons voorleggen. Wij zullen deze in vertrouwen behandelen en in overleg met u proberen tot een oplossing te komen. Martini Opleidingen neemt daarbij de volgende procedure in acht.
BEGRIPSBEPALINGEN
- De partij die zich heeft ingeschreven voor het volgen van een door Martini Opleidingen aangeboden opleiding of haar op andere wijze een opdracht heeft verstrekt zal hierna worden aangeduid als: ‘opdrachtgever’.
- Martini Opleidingen en opdrachtgever zullen hierna gezamenlijk worden aangeduid als: ‘partijen’
- De door Martini Opleidingen aanvaarde inschrijving of opdracht zal hierna worden aangeduid als: ‘overeenkomst’.
TERMIJN
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen tijdig, volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij Martini Opleidingen. Onder 'tijdig' wordt verstaan 'binnen een redelijke termijn nadat de cursist de gebreken heeft geconstateerd of heeft kunnen constateren'. Het niet tijdig indienen van de klacht kan tot gevolg hebben dat de cursist zijn of haar rechten ter zake verliest.
KENBAARHEID
- Klachten dienen schriftelijk dan wel per e-mail aan Martini Opleidingen kenbaar gemaakt te worden t.a.v. Martini Opleidingen, aan de Van Veldekelaan 11, 9752EK te Haren, of via het contactformulier op de site (www.martiniopleidingen.nl).
- Martini Opleidingen neemt alleen schriftelijke klachten in behandeling. Martini Opleidingen adviseert de opdrachtgever daarom om de klacht aangetekend te versturen dan wel om een e-mail ontvangstbevestiging te vragen. De opdrachtgever geeft gemotiveerd aan wat de inhoud van de klacht is. Ook vermeldt de opdrachtgever de opleiding, de locatie en de naam van de docent om spoedige afhandeling te bevorderen. Indien het een relatief eenvoudig en snel op te lossen probleem betreft, kan het probleem telefonisch kenbaar worden gemaakt. Martini Opleidingen zal dan zo spoedig mogelijk een oplossing voorstellen.
PRIVACY
- Een klacht zal door Martini Opleidingen altijd vertrouwelijk worden behandeld.
BEVESTIGING KLACHT
- Binnen vijf werkdagen na ontvangst van de schriftelijke klacht zal Martini Opleidingen een schriftelijke ontvangstbevestiging sturen aan de klager. Indien niet direct een oplossing geboden kan worden, zal in dit schrijven tevens een indicatie worden gegeven van de termijn waarbinnen een nader onderzoek wordt gestart en de klacht behandeld zal worden.
ONDERZOEK KLACHT
- Martini Opleidingen verplicht zich een nader onderzoek te starten naar de ingediende klacht en streeft ernaar om binnen een redelijke termijn maatregelen te kunnen treffen waarmee de klager kan instemmen.
REACTIE OP HET ONDERZOEK
- Martini Opleidingen zal binnen vier weken met klager corresponderen over de uitkomst van het onderzoek, het genomen besluit en eventuele vervolgacties. Indien dit onderzoek langere tijd in beslag neemt zal de klager daarvan tijdig op de hoogte gesteld worden.
GESCHILLENREGELING
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost dan kan de klager de klacht voorleggen aan een onafhankelijke derde. Dit is mr P. Lettinga, partner van advocatenkantoor Dorhout Advocaten. NV, Van Ketwich Verschuurlaan 98, 9721 SW Groningen. De uitkomst van deze onafhankelijke derde is voor beide partijen bindend.
BEWAREN KLACHTENGEGEVENS
- De klachtgegevens worden bewaard conform de vereisten van het vrijstellingsbesluit WBP tot maximaal 2 jaar na afsluiting van de klachtafhandeling. Daarbij wordt opgemerkt dat die termijn geldt vanaf de datum van afsluiting van de klachtenprocedure.
KOSTEN PROCEDURE
- De door partijen ter zake van de behandeling van het geschil gemaakte kosten komen voor hun eigen rekening, tenzij de onafhankelijke derde in bijzondere gevallen anders bepaalt. In een zodanig geval komen voor vergoeding door de geheel of gedeeltelijk in het ongelijk gestelde partij slechts in aanmerking de door de wederpartij in redelijkheid gemaakte kosten.
- Indien het geschil aanhangig is gemaakt door een opdrachtgever en de klacht van de opdrachtgever door de onafhankelijke derde geheel of gedeeltelijk gegrond wordt bevonden, wordt in het bindend advies tevens bepaald, dat Martini Opleidingen aan de opdrachtgever de door deze gemaakte kosten geheel of gedeeltelijk moet vergoeden. Bepalend voor de hoogte is de mate waarin de klacht geheel of gedeeltelijk gegrond wordt verklaart.
- Er wordt eveneens een vergoeding toegekend indien het geschil aanhangig is gemaakt door een opdrachtgever en de klacht van de opdrachtgever weliswaar ongegrond wordt bevonden, maar de onafhankelijke derde van oordeel is dat het geschil desalniettemin op goede gronden aan haar is voorgelegd.
- Er wordt geen vergoeding toegekend indien de onafhankelijke derde de klacht van de opdrachtgever gegrond acht en haar beslissing overeenstemt met de oplossing die door Martini Opleidingen aan de opdrachtgever werd voorgesteld voordat deze het geschil aanhangig maakte, maar die door de opdrachtgever niet werd geaccepteerd.
- Indien het geschil aanhangig is gemaakt door Martini Opleidingen en de klacht van de opdrachtgever door de onafhankelijke derde ongegrond wordt bevonden, wordt in het bindend advies tevens bepaald, dat de opdrachtgever aan Martini Opleidingen de gemaakte kosten geheel of gedeeltelijk moet vergoeden. Bepalend voor de hoogte is de mate waarin de klacht geheel of gedeeltelijk gegrond wordt verklaart.
GEHEIMHOUDING
- Beide partijen zullen, behoudens een andersluidend contractuele en/of wettelijke verplichting, tegenover derden strikte geheimhouding betrachten over de inhoud en uitvoering van de oplossing van het geschil.
SLOTBEPALING
- Vernietiging van het bindend advies van de onafhankelijke derde kan uitsluitend plaatsvinden door het ter toetsing voor te leggen aan de gewone rechter binnen twee maanden na de verzending van de uitspraak aan partijen. De rechter zal het bindend advies vernietigen, indien de uitspraak in verband met de inhoud of wijze van totstandkoming in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Door niet binnen voornoemde termijn de uitspraak aan de gewone rechter ter toetsing voor te leggen, wordt de uitspraak onaantastbaar.